Игровые форумы AGFC
Крупнейшее российское
игровое сообщество.

Десятки тысяч участников,
миллионы полезных
тем и сообщений.
Travel, Inc.
Портал, посвященный
адвенчурам и RPG.

Специализированные
новости и рецензии,
аналитические статьи.
Grand Theft AG
Самый крупный сайт
в России о серии GTA
и ее «детях» -
Mafia, Driv3r и т.п.

Новости, прохождения,
моды, полезные файлы.
Геройский уголок
Лидер среди сайтов
по играм сериала
Heroes of Might & Magic.

Внутри - карты, советы,
турниры и свежие
новости о Heroes 5.
ГотикAG
Проект, посвященный
известному немецкому
RPG-сериалу Gothic.

Новости, моды, советы,
прохождения и еще
несколько тонн
полезной информации.
Wasteland Chronicles
Портал для любителей
постапокалиптических RPG.

В меню: все части
Fallout, Metalheart, The Fall,
Wasteland, Койоты и Ex Machina.
Magic Team
Ресурс, посвященный
вскрытию игровых
ресурсов и форматов.

Помимо советов
и описаний, содержит
программы от Magic Team,
позволяющие вытащить
данные из сотен игр.
Absolute Top + Мuзейm
Сайт ежегодного
голосования AG, где
читатели и редакция
определяют лучшие игры.

Архив старых голосований
работает круглосуточно
и без выходных.
Battles.ru
Выдалась свободная минутка?
Порадуйте себя забавными
Flash-играми!

На серверe Battles.ru
каждый найдет себе
милое развлечение.
Вольный Стрелок
Портал, посвященный
стратегическим играм
всех мастей и калибров.

Новости, рецензии,
скриншоты, файлы.
Проект временно заморожен.
Skive: Тенденции
компьютерного игростроения
Небанальные измышления
нашего коллеги Скайва
о том, что ждет
игровую индустрию.

Архив выпусков охватывает
без малого четыре года.
Проект временно заморожен.
Проект AG.ru Другие наши сайты »»

 

DDS Converter 2.1 | Release Notes | March 18th, 2005
Copyright (c) 2004-2005 Yannick 'Bluehair' Leon. All rights reserved
--------------------------------------------------------------------
Contact: bluehair AT d3files DOT com or bluehair AT wanadoo DOT fr
--------------------------------------------------------------------


|---- Manifest ----|

The setup program has installed the following files:

|- Readme.txt
|- DDS Converter 2.exe
|---------------------
|- DevIL.dll ; open source image library used to load images in the previewer and
|- ILU.dll ; perform generic conversions such as PNG -> JPG, DDS -> TGA etc
|- ILUT.dll
|---------------------
|- nvdxt.exe ; nVidia's command line tool used to create DDS files
|---------------------
|- s3tc.exe ; older tool from S3 Graphics included as an alternative to nVidia's
|- vic32.dll

The latest version of nvDXT can be obtained from this link: http://developer.nvidia.com/object/nv_texture_tools.html

As concerns the program itself, it can be downloaded from the following places:
|- http://doom3.filefront.com/file/;29052
|- http://eliteforce2.filefront.com/file/;29412


|---- Intro ----|

This program was initially designed to batchly generate DXT-compressed textures out of common image files. Since nVidia's tool is used to achieve this goal, this program mostly acts as a front-end to this tool.


|---- Changes since v2.0----|

- Various improvements on the user interface:
+ 'Options' dialog redone/recoded
+ ESC key disabled in child dialogs
+ added dragging support

- Improved DDS Support:
+ Alpha channel will now be saved if the sources have one
+ Number of mipmaps + their filtering method can be specified
+ Any command-line switches supported by nvDXT can be specified


|---- Notes ----|

- The small button beside 'Reset', '.\', makes the output folder match the input's
- The 'Convert' button will remain disabled until you select an output folder
- The 'Opacity' slider won't have any effect on Win9x systems
- The number of mipmaps reported doesn't include the image displayed in the previewer. The DirectX Texture Tool (included in the DirectX SDK) will add one to this number

- Problems and limitations:
+ nvDXT v6.60 fails to read BMP/PNG files; PSD support doesn't seem to be great either
+ S3TC only reads TGA files

To bypass these limitations, DDS Converter 2 generates a temporary TGA file using DevIL to eventually have any file types converted into DDS. This means that nvDXT and S3TC will work faster when the sources are:
++ JPG/TGA and PSD files (not recommended) for nvDXT
++ TGA files for S3TC

+ DevIL ain't a flawless library and may brutally fail to read or otherwise convert some files sometimes. DDS Converter 2 cannot predict those unreported failures and they could cause it to crash as well.

Take notice that I *rarely* have experienced such problems in practice. If it was the case, I wouldn't have released this program!

- Random thoughts if you experience trouble:
+ delete the INI file to revert to the program's default settings
+ disable the previewer; by the way, it is not recommended to preview hi-res images (1024x768 and above) as it would take some time to read them
+ disable the transparency feature by setting "$default window transparency:" to 0 in the INI file


|---- Outro ----|

This will likely be the last update to this program, I think it is quite good as it stands currently. This doesn't mean I won't think about a v3 at some point though, as I like creating MFC tools :) I'm currently working on a long-term game-related project using the Power Render 3D engine; I did and still learn a lot about maths/game design/programming/modeling etc and it's now high time for me to put all that knowledge into practice!

Thank you for your interest in this modest program :)

-Bluehair



© 1996-2005 Golden Telecom. Все права защищены. Предоставляется в соответствии с "Соглашением об использовании".
Также см. дополнительную правовую информацию/legal information об используемых материалах и торговых марках.
Ведущая сайта - Santera. Идея сайта - Сергей Горелов. Создатель сайта - Алексей Тихомиров.


   
  Rambler's Top100